هنرکده تندیس

رييس سازمان بسيج مستضعفين در پيام تبريكي به مناسبت آغاز سال 1390، بر ضرورت بكارگيري ظرفيت‌ها و استعدادهاي بسيجيان براي تحقق جهاد اقتصادي تاكيد كرد.

متن كامل پيام سردار محمدرضا نقدي به شرح ذيل است:

 



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 16 فروردين 1390برچسب:سردار نقدی,رئیس سازمان بسیج,
ارسال توسط مدیر وبلاگ

در آستانه سال نو و با توجه به رهنمودهای رهبر انقلاب در رابطه با نقشه راه دولت و ملت بزرگوار ایران اسلامی در سال 1390، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، در یادداشتی به تحلیل چرایی نامگذاری این سال به نام «جهاد اقتصادی» پرداخته است:


بیداری اول


ملت ایران همیشه در سختی ها بیدار می شود و هنگامی که بیدار می شود چون از تمام توانایی ها و فضایل خود بهره می برد دست به کارهای معجزه آسایی می زند که از نمونه های آن می توان به انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اشاره کرد.

 ملت ایران قصد اصلاح نظام شاهنشاهی را از همان وقایع مشروطه، ملی شدن نفت و حتی پانزده خرداد در ذهن داشت و وقتی که نتیجه ای نگرفت مدتی سکوت کرد تا زمانی که در اثر اوج استبداد نظام شاهنشاهی، وابستگی کشور به خارج و اهانت به امام بیدار شد، هر چه از او خواستند که به همان پیشنهادات زمان مشروطه رضایت بدهد و شورای سلطنت را بپذیرد ملت ایران با رهبری امام زیر بار نرفت و انقلاب را نه تنها با شعارهای آزادی و استقلال بلکه با شعاربراندازی نظام شاهنشاهی و استقرار جمهوری اسلامی ادامه داد.

 اگر پهلوی ها در مشروطه، ملی شدن نفت و یا در پانزده خرداد به شعارهای مردم گوش می دادند و نظر رهبران ملت ایران را می شنیدند شاید هیچ گاه نظام شاهنشاهی از بین نمی رفت.

.....



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 16 فروردين 1390برچسب:سال جهاد اقتصادی,
ارسال توسط مدیر وبلاگ

متن کامل پیام مقام معظم رهبری به مناسبت آغاز سال 1390 به این شرح است:

بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم
یا مقلّب القلوب و الأبصار، یا مدبّر اللّیل و النّهار، یا محوّل الحول و الأحوال، حوّل حالنا الی احسن الحال.

عید سعید نوروز و فرا رسیدن بهار و سال نو را به همه‌ی هم‌میهنان عزیزمان در سراسر كشور و همچنین به همه‌ی ایرانیانی كه در كشورهای دیگر، در سراسر جهان ساكن هستند و همچنین به ملتهای دیگری كه برای نوروز ارزش و احترام قائل هستند، تبریك عرض میكنم. بخصوص تبریك میگویم به افراد و خانواده‌هائی كه در خدمت كشور، در خدمت انقلاب و در خدمت نظام قرار دارند؛ خانواده‌ی شهیدان عزیز، جانبازان و خانواده‌های آنها، خانواده‌ی مأمورانی كه در این روزها كه همه در خانه‌های خود مجتمعند، آنها سر كارهای حساس و مهم خود حضور دارند و از حضور در خانواده‌های خود محرومند. امیدوارم به فضل و رحمت الهی ان‌شاءالله ملت ایران سال شاد و سرشار از بركت و نعمت را در پیش داشته باشند و در همه‌ی میدانها موفق و سربلند و پیروز باشند.



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 16 فروردين 1390برچسب:سال 1390,
ارسال توسط مدیر وبلاگ

خـليـج فـارس و كـشـورهـاى حـاشـيه آن ، همواره در طول تاريخ از اهميت بسيارزيادى برخوردار بوده است . امروزه نيز اين منطقه يكى از مهمترين مناطق استراتژيكى جهان به شمار مى رود.
خـليـج فـارس ، در دوران اسـتـعـمـار، اهـمـيـت يـافـت ، جـرا كـه ايـن مـنـطـقـه در واقـع ، سـرپـل دسـتـيـابى به هندوستان به شمار مى رفت . استعمار انگليس مجبور بود تا به منظور حفظ هندوستان ، خليج فارس را نيز در دست داشته باشد. به همين خاطر، اين منطقه و كشورهاين حاشيه آن از جمله ايران ، مدت 150 سال عرصه تاخت و تاز نيروهاى انگليس بود.
بـا فوران اولين چاه نفت در سال 1908 در مسجد سليمان ، توجه جهانيان به اين منطقه بيشتر شد. وقتى كه عمليات اكتشاف و حفارى در كشورهاى منطقه خليج فارس ،يكى پس از ديگرى به نـفـت رسـيـد، ايـن مـنـطـقـه بـه صـورت كـانـون تـوجـه قـدرتـهـاى جـهـانـى درآمـد، در طـول نـيـم قرن گذشته منطقه خليج فارس هيچ گاه از سلطه نفوذ يا رقابت قدرتهاى بزرگ مصون نبوده است .



ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 2 بهمن 1389برچسب:خلیج فارس ,آمریکادر خلیج فارس,
ارسال توسط مدیر وبلاگ

شاه گریخت... 

هیجانی تازه، زیر پوست شهر می دود.

شور حادثه ای بزرگ، چشم های خواب آلود شهر را به بیداری و هوشیاری فرا می خواند.

دستی طلسم خواب را شکسته است.

جادوی سیاه، از هوای شهر رخت بربسته است.

کدام معجزه، غبار رخوتی دو هزار و پانصدساله را، از گرده این شهر پیر تکانده؟ به سر انگشت اشاره کدام سپیده، شب های بی ستاره گی، پاورچین پاورچین، از آسمان تیره و تار گریخته است؟

هیجانی تازه در رگه های شهر می جوشد؛ پنجره ها را باز کنید! بی شک آن سویِ پنجره ها، بهار امتداد دارد.


 



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 26 دی 1389برچسب:شاه,فرار,انقلاب,پهلوی,
ارسال توسط مدیر وبلاگ

طرح تحول اقتصادي كه اين روزها با موضوع هدفمندسازي یارانه ها، به گفتگوي روز در محافل اقتصادي تبديل شده، صرف نظر از اين كه درصورت اجراي درست مي تواند در باز توزيع درآمد ملي و رسيدن به تعادل ازدست رفته، نقش مهمي در اقتصاد كشور بخصوص در دوره پس از انقلاب اسلامي ايفا كند، از زواياي ديگري نيز قابل بررسي است، چراكه اثرات و پيامدهاي اجراي اين طرح، اگرچه در اجرا، نياز به ابزار اقتصادي دارد، اما اثرات آن تنها به محدوده اقتصادي منحصر نبوده و بلاشك اثرات خود را در ساير زمينه ها به جاي خواهد گذاشت، ازجمله اين اثرات، در زمينه اجتماعي، جابجائي مكاني جمعيت و يا به تعبيري روند معكوس مهاجرت مي باشد.

 

تحولات جمعيتي در دوران اخير نشان مي دهد كه علت اصلي و عمده علل مهاجرت هاي ساكنان مناطق روستايي به شهرها كه پيامدهاي ناخواسته اي مانند تخليه روستاها و حاشيه نشيني در شهرها را به دنبال داشته است، موضوع اشتغال و جستجوي كار پردرآمدتري در مقايسه با مشاغل كشاورزي مي باشد و همين مسئله باعث شده كه نسبت جمعيتي شهر و روستا را دقيقاً معكوس نمايد.

 



ادامه مطلب...
تاریخ: 25 دی 1389برچسب:هدفمندی یارانه ها,
ارسال توسط مدیر وبلاگ

سوابق طرح هدفمندسازي یارانه ها نشان مي دهد كه اين طرح يك طرح ملي و برنامه نظام اسلامي طي سال هاي گذشته براي اصلاح ساختار اقتصادي كشور بوده است. همه صاحب نظران و كارشناسان اقتصادي در طول 32 سال گذشته بر اين موضوع تأكيد داشته و آن را يك ضرورت اجتناب ناپذير ارزيابي كرده اند.
با واريز مبالغ نقدي به حساب مردم در چند استان كشور، برنامه هدفمندسازي یارانه ها وارد مرحله جديدي شد و به عبارت ديگر طرح و برنامه هدفمندسازي از مرحله نظريه و حرف و حديث به مرحله عمل و اجرا وارد شد. ورود به اين مرحله نشان از عزم و اراده جدي دولت دهم براي ...



ادامه مطلب...
تاریخ: 24 دی 1389برچسب:طرح تحول اقتصادی,
ارسال توسط مدیر وبلاگ

 

 

بنویسیم "الخلیج العربی"، بخوانیم " Persian Gulf"  

 

تا چندی پیش سایت مترجم گوگل عبارت "خلیج فارس" را تنها "Gulf" ترجمه می کرد.

حالا می خواهیم به همه شما این خبر خوش را  بدهیم که به خاطر همت همه شما عبارت خلیج فارس به درستی ترجمه می شود یعنی همون "Persian Gulf" حالا برای اینکه  معنی عبارت الخلیج العربی را هم به  Persian Gulf  تبدیل کنیم تا اگر خودشون هم توی گوگل تایپ کردند الخلیج العربی؛ در جواب خلیج فارس را ببینند؛ یه یا علی دیگه لازمه...

اگه میخواین روش این کار رو ببینین برید به ادامه مطلب:

 



ادامه مطلب...
تاریخ: 22 آذر 1389برچسب:خلیج فارس,خلیج,فارس,persian gulf,gulf,
ارسال توسط مدیر وبلاگ

آزادی‌ از منظر امام‌ علی‌(ع) در بیش‌تر زمان‌ها غنیمتی‌ بوده‌ است‌ كه‌ ازطرفی‌ تنها در سلطه عده ‌ خاصی‌ نبود، و از طرف‌ دیگر به‌ گونه‌ای‌ نبوده‌ است‌كه‌ همگان‌ از آن‌ برخوردار بوده‌ باشند. به‌ همین‌ خاطر امام‌ برای‌ آزادی‌ در همه ‌جبهه‌ها مبارزه‌ كرد؛ او علیه‌ ادعاهای‌ منحطی‌ كه‌ با نادانی‌ و خرافات‌، پیام‌رسول‌ خدا را تحریف‌ می‌كردند، علیه‌ آزادی‌های‌ بی‌حدّ اقتصادی‌گروهی‌ اندك‌ و محرومیت‌ دیگران‌، علیه‌ افكاری‌ كه‌ با خوار شمردن‌ انسان‌ اورا برده‌وار تسلیم‌ خودكامگی‌ حكومت‌ امثال‌ معاویه‌ و عمروعاص‌ می‌نمودندو سرانجام‌ علیه‌ شرایطی‌ كه‌ اندیشه‌ها را زیر فشار خشك‌اندیشی‌ و عادات‌ ورسوم‌ جاهلی‌ خُرد می‌كردند، مبارزه‌ كرد.



ادامه مطلب...
تاریخ: 22 آذر 1389برچسب:,
ارسال توسط مدیر وبلاگ

بعد از پيروزي‌ انقلاب‌ وپيش‌آمدن‌ مسأله‌ گروگانگيري‌ در ايران‌ و تسخير سفارت‌ آمريكا، آمريكارابطه‌ خود را با ما قطع‌ كرد؛ اما چندي‌ است‌ كه‌ از سوي‌ آمريكا و برخي‌ ازصاحبنظران‌ داخلي‌ و خارجي‌ مسأله‌ رابطه‌ و مذاكره‌ ايران‌ و آمريكا مطرح‌ وپيشنهاد مي‌شود. به‌منظور ارائه‌ دلايل‌ متقين‌ و مستدل‌ براي‌ ايجاد رابطه‌ باآمريكا بايستي‌ تحقيقات‌ و بررسي‌هاي‌ علمي‌ ـ بدون‌ پيشداوري‌هاي‌ ذهني‌ ـدر زمينه‌هاي‌ ارتباط‌ و پيامدهاي‌ آن‌ صورت‌ گيرد



ادامه مطلب...
تاریخ: 21 آذر 1389برچسب:رابطه با آمریکا,
ارسال توسط مدیر وبلاگ

 امروز به مناسبت "روز ملی بیمه" قصد داریم که در مورد بیمه توضیخاتی ارائه نماییم:

 

بيمه چيست ؟
بيمه ، اشخاصي را كه متحمل لطمه ، زيان يا حادثه ناخواسته اي شده اند قادر مي سازد كه پيامدهاي اين وقايع ناگوار را جبران كنند. خسارت هايي كه به اين قبيل افراد پرداخت ميگردد از پول هايي تأمين مي شود كه براي خريد بيمه نامه مي پردازند و با پرداخت آن در جبران خسارت همديگر مشاركت مي كنند. به بيان ديگر همه آن هايي كه خود را بيمه ميكنند با مشاركت در سرمايه اي كه متعلق به همه خريداران بيمه است ، در جبران خسارت و زيان هاي هريك از افراد بيمه شده ،شريك و سهيم مي شوند.
بيمه گران خطرهاي احتمالي را به خوبي مي شناسند و احتمال وقوع آن ها رامي دانند بنابر اين مي توانند ميزان حق بيمه اي را كه هر شخص بايد بپردازد به نحوي محاسبه كنند كه مبلغ جمع آوري شده براي جبران خسارت هايي كه پيش خواهد آمد، كافي باشد. بديهي است كه تنها تعدادي از آنان كه خود را بيمه كرده اندنياز به جبران خسارت از محل مبلغ جمع آوري شده خواهند داشت .
بر اين اساس ، مقدار حق بيمه مربوط به هر نفر متقاضي بيمه با توجه به دو عامل مهم محاسبه مي شود: نخست اين كه ، به طور كلي احتمال بروز خسارت در آينده چه قدر است و دوم ،آن كه احتمال وقوع حادثه براي بيمه گذار متقاضي بيمه بيشتريا كمتر از ميانگين احتمال خطر مزبور باشد. براي روشن شدن موضوع 3 مثال مي آوريم...
 

 



ادامه مطلب...
تاریخ: 13 آذر 1389برچسب:,
ارسال توسط مدیر وبلاگ

افشای حدود 251 هزار سند دیپلماتیک جدید، که 11 هزار مورد آن فوق محرمانه خوانده شده، توسط سایت ویکی لیکس بار دیگر نگرانی ها را در خصوص وخامت اوضاع امنیتی خاورمیانه برانگیخت. آنچه که بویژه در این میان واجد اهمیت است و در کانون توجه این مقاله قرار دارد، افشای درخواستهای مکرر رهبران عربستان، بحرین، قطر، امارات و اردن از امریکا برای حمله نظامی به ایران است



ادامه مطلب...
ارسال توسط مدیر وبلاگ

همان گونه بود كه مى گفت و همانطور گفت كه مى بود. سرانجام به موجب آنكه با عزمى راسخ چون كوهى استوار در مقابل ستمگران عصر به مقابله برخاست و سلطه گرى استعمارگران را افشا نمود جنايتكاران وى را به ربذه خواف تبعيد نمودند و در كنج عزلت و غريبى اين عالم عامل و فقيه مجاهد را به شهادت رسانيدند

اين نوشتار اشاره اى كوتاه به زندگى ابرمردى است كه بيرق مبارزه را تنها در تنگنا به دوش كشيد و شجاعت تحسين برانگيزش چشم بدانديشان و زمامداران خودسر را خيره ساخت و بيگانگان را به تحير واداشت . اگر ما به ذكر نامش می پردازیم و خاطره اش را ارج مى نهيم بدان علت است كه وى پارسايى پايدار و بزرگوارى ثابت قدم بود كه لحظه اى با استبداد و استعمار سازش نكرد و در تمامى مدت عمرش ساده زيستى ، تواضع ، قناعت و به دور بودن از هرگونه رفاه طلبى را شيوه زندگى خويش ساخت و از طريق عبادت و دعا و راز و نياز با خدا، كمالات معنوى را كسب كرد



ادامه مطلب...
تاریخ: 10 آذر 1389برچسب:شهید مدرس,
ارسال توسط مدیر وبلاگ

هفته بسیج را به دلاور مردان بسیجی تبریک عرض می نماییم 

براستی بسیج طیبه نهال انقلاب است.چه اینکه مقام معظم رهبری می فرمایند:

"بسیج عبارت است از مجموعه ای که در ان پاک ترین انسانها فداکارترین و اماده به کار ترین جوانان کشور در راه هدف متعالی این ملت و برای کمال وبه خوشبختی رساندن این مردم جمع شده اند."بنابراین بسیج هم حافظ کشور ومردم ایران وهم حامی مسلمانان جهان در هر کشوری که می باشند می باشد.

امروز بسیج را ادامه دهنده خط سرخ شهدا نیز می دانند....
 



ادامه مطلب...
تاریخ: 2 آذر 1389برچسب:,
ارسال توسط مدیر وبلاگ

 

انتخاب‌ رهبري‌ جامعه‌ و امام‌ امت‌ در زمان‌ غيبت‌، توسط‌ "امت‌"است‌، چه‌ مستقيم‌ و چه‌ غيرمستقيم‌، امّا در انتخاب‌ غيرمستقيم‌ هم‌ تا وقتي‌"امت‌" خود به‌ پذيرش‌ "امام‌" نرسد و عملاً با وي‌ بيعت‌ نكند، امامت‌منعقد نمي‌شود و شكل‌ نمي‌گيرد. نه‌ تنها چارچوب‌هاي‌ حقوقي‌ وقانوني‌، تضمين‌ كننده‌ و تأمين‌ كننده‌ اين‌ شرط‌ است‌، بلكه‌ طبيعت‌ِ رابطه‌امت‌ و امام‌، چنين‌ حقيقتي‌ را اقتضاء مي‌كند. از آنجا كه‌ "امت‌" در بيعت‌ با"امام‌"، درصدد انجام‌ يك‌ تكليف‌ شرعي‌ است‌ كه‌ آن‌ را بر خود واجب‌تلقي‌ مي‌كند، پس‌ ملاحظات‌ مادّي‌ از قبيل‌ جلب‌ منفعت‌ براي‌ خود يا به‌قدرت‌ رساندن‌ يكي‌ از اعضاي‌ باند و حزب‌ و گروه‌ و قوم‌ و قبيله‌ خود،براي‌ آحاد امت‌، مطرح‌ نيست‌، آنچه‌ مطرح‌ است‌ و مهم‌، احراز شرايطي‌است‌ كه‌ در شريعت‌، براي‌ "امام‌ امت‌" تعيين‌ شده‌ است‌، همانگونه‌ كه‌مقلدين‌، در گزينش‌ مرجع‌ تقليدِ خود، نه‌ هر كه‌ را بپسندند و تمايل‌ داشته‌باشند، بلكه‌ هر كه‌ را "واجد شرايط‌ مرجعيت‌" باشد، برمي‌گزيند، زيراگزينش‌ مرجع‌ و يا انتخاب‌ رهبر، يك‌ امر ديني‌ و شرعي‌ است‌ و ضوابط‌و مختصاتي‌ كه‌ در شريعت‌ آمده‌ است‌، مورد لحاظ‌ و عمل‌ قرارمي‌گيرد.


ادامه مطلب...
تاریخ: 1 آذر 1389برچسب:ولایت فقیه ,
ارسال توسط مدیر وبلاگ

امّا آنچه‌ نظام‌ سياسي‌ اسلام‌ را با دو نظام‌ِ پيش‌ گفته‌ ـ نظام‌ "فردسالار" و نظام‌ باصطلاح‌ "مردم‌ سالار" ـ متمايز مي‌سازد، اين‌ است‌ كه‌نظام‌ سياسي‌ اسلام‌ متكي‌ به‌ سه‌ قطب‌ است‌ كه‌ البته‌ يكي‌ از اين‌ سه‌ قطب‌،جنبه‌ محوري‌ و غايي‌ دارد و دو قطب‌ ديگر ضمن‌ ارتباط‌ اصيل‌ با قطب‌ِ محوري‌، با هم‌ بطور متقابل‌ مرتبط‌اند.



ادامه مطلب...
تاریخ: 1 آذر 1389برچسب:,
ارسال توسط مدیر وبلاگ

 

برخي‌ گمان‌ كرده‌اند كه‌ نظام‌ مبتني‌ بر "ولايت‌ فقيه‌"، همان‌ ماهيت‌نظام‌هاي‌ سلطنتي‌ را دارد و فرِق  عمده‌اي‌ بين‌ آن‌ دو نمي‌باشد. بعضي‌ديگر هم‌ تصور كرده‌اند ولايت‌ فقيه‌، چون‌ متكي‌ به‌ بيعت‌ و قبول‌ مردم‌است‌، ماهيتي‌ دموكراتيك‌ دارد و تفاوت‌ ‌ عمده‌اي‌ با نظام‌هاي‌مردم‌ سالار ندارد.


ادامه مطلب...
تاریخ: 1 آذر 1389برچسب:ولایت فقیه, ولایت,سیاسی,
ارسال توسط مدیر وبلاگ

 

امام‌ علی‌(ع) از تأثیر مسائل‌ اقتصادی‌ بر زندگی‌ افراد فراوان‌ سخن‌ گفته‌است‌. آن‌ بزرگوار در عمل‌ نیز برای‌ سامان‌ بخشیدن‌ به‌ وضعیت‌ اقتصادی‌ مردم‌بسیار كوشید و بخش‌ مهمی‌ از فعالیت‌هایش‌ را به‌ رفع‌ فقر از جامعه‌ اسلامی‌اختصاص‌ داد. یك‌ نظام‌ اقتصادی‌ مطلوب‌ از مسائل‌ زیر تأثیر می‌پذیرد:
1. فرهنگ‌ عمومی‌ جامعه‌ و نگاهش‌ به‌ دنیا و فعالیت‌ اقتصادی‌.
2. نوع‌ برنامه‌ریزی‌ حكومت‌.


ادامه مطلب...
تاریخ: 26 آبان 1389برچسب:امام علی ,آفات اقتصاد,اقتصاد,
ارسال توسط مدیر وبلاگ

منطقه‌ خاورميانه‌ از چند جهت‌ داراي‌ اهميت‌ است‌ كه‌ باعث‌ شده‌ تا درطول‌ دهه‌هاي‌ گذشته‌ مورد توجه‌ باشد و آن‌ها عبارتنداز:

 مركزيت‌ دنياي‌ اسلام ‌: مقدس ‌ترين‌ اماكن‌ اسلامي‌، قبله‌ گاه‌ مسلمانان‌ جهان‌ وعالي ‌ترين‌ مراكز آموزش‌ اسلامي‌، به‌ همراه‌ جمعيت‌ مسلمان‌ كشورها دراين‌ ناحيه‌ قرار دارد. به‌علاوه‌، خاورميانه‌ موطن‌ اصلي ‌ دو دين‌ بزرگ‌ يعني ‌يهود و اسلام‌ مي‌باشد.

 



ادامه مطلب...
ارسال توسط مدیر وبلاگ

وقتي ‌به ‌بررسي‌نظريات‌ برخي‌از انديشمندان‌غربي ‌بپردازيم ‌مي‌بينيم ‌كه ‌به ‌اعتقاد آنها احساسا ت ‌وعلائق ‌مذهبي‌ در واقع ‌چيزي ‌جزخيا ل ‌و توهم ‌محض‌ نيست ‌و معتقدند كه ‌متديّن ‌بودن‌، تعصّب ‌وكوته ‌فكري ‌خطرناكي‌است‌ كه ‌بايد زير مراقبت ‌دقيق ‌حكمرانها قرارگيرد وگرنه ‌اختيار جامعه ‌از دست ‌خردمندان ‌خارج‌ خواهد شد.



ادامه مطلب...
تاریخ: 12 آبان 1389برچسب:دین و سیاست,امام و سیاست,
ارسال توسط مدیر وبلاگ

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد